Friday, July 15, 2011

Mengapa Dia Meninggalkanku??

T I D A K ! ! ! ! ! ! !

Rabbit 2 dan Rabbit
begitulah suara yang terpacul dari mulutku semalam. Sungguh tidak kusangka dia meninggalkan aku sebegitu rupa. Kenapa?? Kenapa dia meninggalkanku??

Ok,hari ni,bukan isu sastera ya.. Saja nak cerita tentang pemergian arnab c Aki semalam..


Ok,arnab ni kepunyaan salah seorang rakan sekerja kepada rakan serumah c Aki. Dia mengetahui yang kami mempunyai seekor Arnab Jantan yang bernama Rabbit. ^_^.v.. (kiut kan?? Hahaha).. Lalu,dia pun meminta rakan serumah c Aki ni,untuk membawa arnabnya,untuk dipasangkan bersama Rabbit..

Setelah beberapa minggu bersama kami, Rabbit 2 (c Aki tak tau nama arnab tu.. sampai la dia mati semalam..) akhirnya pergi meninggalkan kami.. Ceritanya macam ni.......
c Aki pergi ke peti sejuk untuk mendapatkan air yang sangat sejuk,untuk diminum la.. (air yang sangat sejuk merujuk kepada air sejuk.. hahahaha) .. Tiba2,c Aki mendengar bunyi seolah2 kandang Rabbit dilanggar todak.. Bunyinya sangat kuat dan berulang2..(tak tau apa yang sesuai,takkan reban kot.. eh,sangkar boleh ape kan?? haha) 

Terasa ingin tahu,c Aki mula perlahan2 membuka pintu dapur.. Alangkah terkejutnya c Aki apabila melihat seekor momok.. (eh,ni bukan cite hantu la..) Rabbit dan Rabbit 2 seolah2 ketakutan dan masing2 menjauhkan diri,berlari2 keliling kandang diorang..

Takut para Rabbit ini jatuh,maka c Aki pun memarahi kedua mereka.. (bagus kalau diorang paham) "Rabbit,apa yang kamu buat ni?? Mau kena buat SATAY??"

Tiba2,Rabbit 2 jatuh ke kotak di bawah kawasan permainan mereka!! Memandangkan mereka ditempatkan di balkoni dapur,maka peluang untuk Rabbit 2 ni jatuh ke bawah dari tingkat 4 sangat tinggi sekarang ini..

c AKi pun dengan segera menghulurkan tangannya,untuk segera menghalang Rabbit 2 daripada pergi lebih jauh.. Namun,kali ini,Rabbit 2 sempat meloloskan diri,dan terjun ke atap jiran di bawah,namun masi dalam gapaian c Aki.. c Aki pun cuba menghulurkan tangannya di celah-celah grill pagar rumah,untuk segera menangkap Rabbit 2.. Lalu.....

Rabbit berlari menuju ke ruang udara yang luas dan...................................................... 2 saat kemudian,kedengaran bunyi hentakan yang kuat dari bahagian bawah flat tempat tinggal c Aki.. Sah, Rabbit 2 terjatuh ke atas bumbung rumah jiran paling bawah flat...

c AKi dengan segera turun ke bawah,melihat Rabbit 2 masih hidup,namun tidak dapat menggerakkan kaki bahagian belakangnya lagi.. Rabbit 2 diangkat c Aki,dan dibawa kembali naik ke atas.. Namun,2 jam kemudian,Rabbit dua pergi meninggalkan kami,Rumah 404... T_T

Sekarang,setiap kali c Aki melawat Rabbit di dapur,masih terbayang² Rabbit 2 yang sedang meronta²,cuba menyelamatkan diri daripada terjatuh.. Seolah² Rabbit 2 meronta² untuk naik semula sesaat sebelum jatuh.. T_T..


Aki : Seluruh warga 404 sedang berkabung di atas pemergian Rabbit 2.. T-T
by ©eXYanne Collection

Related Post



17 hacking script:

alif ismail said...

comey gile rabbit tu...

dah macam kucing pun ade..hihi

kate said...

adeiiii siannnn oooo

Aki said...

alif : Tu ar.. COmel,tapi........dah pergi.. T_T

Aki said...

kate : sa sedih ni skrg Kate.. T_T

Niena Pengembara Ilahi said...

rabbit tu mmg comel.. lain kali kalo bela rabbit.. nampak je di ank lentok.. sila semelih.. sedap wt satay tu :D

laodiceard said...

ala.. kasian btl! napa bole tjatuh mcmtu? huhuhu

nowriz said...

adeii... sadis ehh.. lapar kali dia.. bunuh diri ka tu si rabbit..

p/s : teringat rabbit sy yang bernama blacky.. pandai limpang2 ikut tengok katun di ruang tamu..

Aki said...

niena : Haha.. aki nye agama tak leh makan rabbit kak.. ^_^.v..

Aki said...

laodiceard : ntah la Rev.. sa pun tia tau,napa dia p bunuh diri.. T_T.

Aki said...

Kak Nor : Telampau la ba lapar.. makan ja kerja durang tu.. ntah,apa yang buat durang beperangai..

~KLaRraPaRiS~ said...

R.I.P Rabbit T.T

Aki said...

KLaRra : eh,bukan Rabbit.. Rabbit 2... R.I.P.. T_T..

echaRierie said...

alalala..rabbit sgt comel..
cian dia..ajal sdh..haha.. :)

Aki said...

echaa... : Tu la.. sa sangat sedih ni skrg.. T_T.v..

Anne Nurain said...

comel..
ksunyian la c rabbit pasni, teda suda temannya.. hehehe..

saveqmm said...

alalalallala....kesian si aki bha...comel tu rabbit,,

Aemy Shamy said...

Huhu....sedihnya........tu la ko Aki...hehe, x ba ^^

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..