Wednesday, September 28, 2011

Turun Ke Lorong Memori

Argh.. Itulah yang terjadi bila anda mengharapkan Google melakukan terjemahan untuk anda.. Down to memory lane.. ^_^.v.. btw,salah seorang rakan blogger si Aki,merangkap junior waktu sekolah dulu, merangkap adik kepada rakan sekelas si Aki dulu, menulis INI di blog beliau..

mana rumah si Aki??

Ok,map SFI,Sabah Forest Industries.. Google Map di atas menunjukkan kawasan perumahan pekerja.. Inilah tempat kerja si Aki........punya bapa.. Dan,si Aki tinggal dan membesar di sini,termasuklah penulis Idea2Talk!!

Memori?? Ya,sangat banyak memori di sini.. mari kita tengok satu2.. ^_^.v..

Ketika membesar di sini,salah satu cara untuk kesana dan kemari dalam dunia besar ini adalah dengan.......

Berbasikal.. Ya,basikal merupakan teman setia si Aki.. Boleh jalan pegi mana-mana yang si Aki suka tanpa ada penghalang,kecuali tayar basikal itu pancit.. ^_^.v..


Lagi,di sinilah tempat si Aki belajar untuk driving.. Yeah.. Dengan penuh tumpuan,dan si Beliau (Bapa) sebagai tutor tak berdaftar...


Eh,gambar ni salah.. si Aki takde boobs dan rambut blonde panjang mengurai.. Sorry.. Gambar yang betul adalah...


Aha.. ya,tepat sekali.. Hm,jangan contohi kerja seperti ini.. Sedang tutor anda sibuk mengajar,anda memalingkan muka dan memandang kamera ketika gambar diambil.. kurang comel..


Zaman sekolah!! Ahhh.. banyak sangat memori.. Oh,si Aki mempunyai perangai yang agak teruk dulu.. Kalau setakat melawan guru, bawa rokok pergi sekolah, rambut panjang.. Itu semua biasa.. si Aki adalah pelajar yang nama memang ada list dalam masalah disiplin dari dulu.. 

Kadang-kadang,pegi sekolah,jam 9-10 pagi, sudah keluar.. Excuse me,dengan kebenaran ok.. si Aki membuat salinan terhadap cop-cop penting di sekolah,dan si AKi mempunyai salinan surat untuk keluar dengan kebenaran.. So,bila mau keluar,keluar lah dengan surat yang ditandatangani sendiri tu.. Pengawal tu bukan tau apa-apa.. Ha ha ha..


Tengok.. samseng kan?? Tapi si Aki bukan samseng yang pukul-pukul orang ok.. Rugi semua tu.. Sakit je.. si Aki lagi suka begaduh pakai otak.. Make people down,on what they do... Make em shit themselves.. Best kan?? :-p


Di sebalik semua itu.. si Aki juga adalah di antara pelajar yang selalu menggondol..... (buruknya ayat).. ok,menerima lebih sesuai.. selalu menerima......


Award.. Ya.. si Aki agak aktif juga dalam ko-kurikulum.. Ok,tahun 2004,si Aki mewakili Sabah ke Pertandingan Lukis dan Model Rumah.. Kau ada?? Ha ha ha.. Ada lagi anugerah lain,tapi biar sebut mana yang penting.. Kalau tak,nanti anda semua terlopong je membaca.. Ho ho ho..

Akademikli.. <-bahasa English yang dimelayukan.. OK,PMR,si Aki punya result is... ah,senang cakap.. 7A.. SPM,jangan cakap la.. Yang penting,semua kredit dengan jayanya.. Biarpun pernah ambil kertas peperiksaan dalam keadaan mabuk..


Sukan?? si Aki sampai ke pertandingan peringkat Daerah untuk sukan...


Lompat Katak.. Ok,kenapa si Aki sebut lompat katak?? Sebab semua acara lompat-lompat tu milik si Aki.. Lompat Kijang,Lompat Jauh,Lompat tinggi.. Masa tu masih agak kurus dan comel lagi kan.. Kalau sekarang.. Hm......

Lagi satu sukan favourite si Aki,dan juga sampai peringkat daerah adalah....


Yeah.. basketball... Inilah sukan yang si Aki boleh main 3 jam tanpa henti dulu.. Yang lain pun main juga,tapi tak lah sampai wakil sekolah..

Argh.. Banyak lagi yang harus dikongsikan.. tapi,biarlah sampai di sini saja untuk kali ini.. Nanti terlalu awet muda kalau turun sehingga ke lorong memori yang terakhir..^_^.v..


Aki : Don't judge the Book by It's Cover.. Ha ha ha..

Related Post



11 hacking script:

Anonymous said...

wahh...aktif juga ko dulu kan..hehe..x sangka..bagus2..jajal2 pn masi bleh jd pljar cemerlang..tahniah! :)

KhuJa KhuZa said...

aku nda baca ayat2 kau aki
tp aku tgok itu gmbar..ktwa seja kerja ku..

Abu Bagi said...

mana laut? ndak nampak pun sia..

Nana Eddy said...

Ahahaha~ tgk aki skarang, macam tak percaya... :p

Unknown said...

caya la.. kebanggaan orang sipitang pula siaki ni.. :p

tapi yang nda tahan tu.. exam dalam keadaan mabuk?? aki.. 3x..

nda jua bingkang bingkuk tulisan mu aki? hihihi

aemynadira said...

fuyoh tegap juga bdn ko dulu kan :P
hehehe.
bagus lah tu kalau aktif..dulu sy aktif indoor ja..ikut debate, pidato, forum, teater, etc..sbb sy bukan sports person..hehe. tp skrg kurang aktif da sbb bz ngan klas kan..huhu. rindu juga kn sma zaman kegemilangan dlu..kunun la gemilang.
smart la gambar ala2 samseng tu..mcm assassin ja..hehe..

beaty said...

wah sa suka tu u,,gambar yang Yakuza tu semat tul owh..

wah c aki ni memang aktif kan..sia ta tu...wakakak pernah juga ko kogutan ambil xam? alalalal naseb baik ko lulus...uhh pmr dia mantap juga ni..lol..

Avocado said...

Org sipitang pula si Aki ni kan. Wah caya la..hebat oh si aki time zaman sikul kan.

Idea2Talk @ I2T said...

Haha...lagi byk ko olah huh aki...ngam tu..hehe..ada jg nama sia pula..:)

nGiau said...

whoaaa byk anugerah si aki owh. :D

Caroline said...

Punyala smart si Aki ni!! hehehe! xD

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..