Saturday, August 13, 2011

Cerita Sekolah Menengah : Tingkatan 1



Hai hai hai.. Seperti biasa,hari Sabtu @ Sabbath menjelang,dan yang pastinya,si Aki akan berada di Church sepanjang hari.. ^_^.v.. Jadi,mesti tinggalkan entri yang kawkaw punya,untuk dibaca seharian..
SMPO

Ok,nampak tajuk kan?? Kenapa tingkatan 1?? OK,di sini,ingin dijelaskan,si Aki bermasalah untuk membuat entri pendek.. Dan masalahnya,kalau si AKi cerita keseluruhan sekolah menengah,mau 3 hari 3 malam kamu membaca nanti.. So,sikit-sikit sudey.. ^_^.c..


Entri ini adalah kesinambungan daripada,
Budak Tadika Paling Comel
Kanak-Kanak Sekolah Rendah yang Riang

Hm,mari kita mula....

  • 1 Bestari (2000)

Ok,masuk ke tingkatan 1,si Bapa mula mengambil alih tugas memelihara si Aki daripada nenek.. Ringanlah sudah beban si Nenek menanggung budak nakal yang sorang ni. Jadi,akibat terlalu kontrol sekolah rendah dulu,maka si Aki rasa,dia lah yang paling pandai di sekolah baru itu nanti..

Bersekolah di Sekolah Menengah Pengiran Omar SIPITANG,si Aki menaiki Bas Sekolah untuk pegi skolah.. 8 kilometer ba tu.. Jauh.. Teringat lagi,hari pertama,si Aki berjalan dari tiang ke tiang sekolah.. Tiada siapa yang dikenali..

jatuh beskal tahap gaban
Bangunan pertama yang kelihatan di mata si Aki adalah,kantin sekolah. Jadi,belilah minuman dulu.. Lepas tu,jalan kaki pegi dewan,tiba-tiba ternampak seseorang.. OK,orang ni nama dia Auls Charles... Berkenalan dengan dia waktu tu juga.. Kenapa si Aki kenal dia? Sebab,waktu si Aki eksiden basikal depan rumah dia,dia ketawa terbahak-bahak dalam rumah.. Kejam betul.. Tu lah si Aki ingat.

Then,kami disumbat dalam dewan,dibahagi klas untuk bakal menghadapi peperiksaan yang akan menentukan kelas di mana nanti. Masa tu,si Aki sudah ada 3 orang kawan,iaitu Auls Charles,Juelber and Aldrin. Lepas peperiksaan, Aldrin masuk kelas Ikhlas 9/10, Auls Charles masuk kelas Dedikasi 3/10,Juelber masuk kelas Setia 2/10 dan si Aki masuk kelas Bestari 1/10.. Begitulah konon ranking waktu skolah dulu.

Pastu,masuk kelas baru ni,berkenalan lagi dengan seorang kawan,nama dia Darwinus Lajim, sekarang masi study Doctor di Moscow,Russia. Masa tu,berkenalan dengan dia,sebab botol air kami sama besar,dan sama-sama letak depan meja,lepas tu duduk depan. Haha..
Rupa Darwin dan Aki (dalam mimpi)

Ok,cerita pasal Peperiksaan pula,di Sekolah menengah,ada 4 kali peperiksaan. Bulan Mac,Bulan Mei,Bulan Ogos sama Bulan Oktober. Yalah,dengan penuh keyakinan,si Aki rasa,dia lah yang paling hebat,tau-tau,first exam,dapat no 10 sekolah.. dalam kelas pun sama.. Aiyo...

Rupanya,banyak lagi yang pandai dari si Aki.. untuk exam-exam seterusnya, no 5,no 22 and no 4 dalam ranking sekolah.. dan si Darwin tu juga la yang di atas..

Nah,nakal-nakal lagi... Kotoh
Hm,waktu tingkatan 1 ni lah juga time si Aki patah tangan.. Gara-gara terlalu kuat main,dan ingin melompat pagar,si Aki tersangkut,lepas tu jatuh,tangan dulu landing dan....... pop.. Ok,tulang tangan sebelah kiri si Aki patah.. Masa tu,ada seminggu lagi mau exam,jadi,pigi hospital,simen separuh,sebab si AKi adalah seorang KIDAL!! Maka si Aki ada excuse untuk simen separuh bagi menjawab soalan peperiksaan..

Kaki Gusti
Ok,waktu tingkatan 1,si Aki dengan tidak malunya,melantik diri menjadi AJK Permainan dalam kelas.. Bukan official,maksudnya,asal cikgu tak masuk kelas,konfom ada game baru!!.. Dan semua orang (lelaki) akan bermain dalam kelas.. Game yang paling popular masa tu WWF!! Memang gila gusti semua orang dalam kelas.. ^_^.v..

Dan untuk pengetahuan anda,biarpun si Aki duduk di kelas pertama dalam tingkatan,tapi semua pelajar lelaki dalam kelas itu adalah GAMERS GEEK!!.. Hahaha.. Tiap-tiap minggu,pegi Cyber Cafe,main Counter Strike ramai2.. Hahaha..

Acara Faveret.. ^_^.v..

Ok,rasanya,itu saja pun sudah cukup panjang.. Yang ini,si Aki tidak kisah pun kamu baca habis atau tidak.. Yalah,siapa mau baca post peribadi kan.. Ini untuk simpanan sendiri ni.. ^_^.v..



Aki : Hm,nakalnya si Aki..

by ©eXYanne Collection

Related Post



14 hacking script:

nunui Joe said...

wah dari tenom ko berhijrah pi sipitang kan. jauhnya. terus ko sana sajalah sampai form 5 aki?

kay masingan said...

pernah limpas2 di SMPO ni sekali dulu..so aki bisia ko kurapak kadayan la ni?
hehehe...

Unknown said...

hahaha..nakal oo c aki..tapi pandai..kelas ptama lg tu..hehe..

beaty said...

wah lum penah g siptang aki..heheh

dui nakalu tomod c aki ni sampai patah tangan...heh..wah c aki kan budak pandai owh..ui na kawan ko tu c Darwins jadi doktor ka? hebat dia ni..wa wa wa..siok cerita ni..sa senyum2 baca ni aki..heheh teringat nostalgia lalu

Abu Bagi said...

patah tangan..hahaha baru ko tahu..tula nakal hahahahaha
penjahat si aki ni oooo..

Cinoi Lavigne said...

Ui entry tgkatan 1?

NAnti ada lah ni tgkatan 2 3 4 5 kannn hahahah dasarrr

Anonymous said...

hahaha. 7 minggu 7 malam pun nda pa aki. Tp jatuh beskal tahap gaban tu jg la sy lucu. Hahahaha.

Sy pun mengalami 'culture shock' masa exam form 1. Malar knun no.1 time sklh rendah skli first exam form 1, dpt no 11. kena kasi dabel. wakakaka

Fadzmie said...

Zaman-zaman dulu manada dota lagi kan. Balik-balik membawa lawan CS ja. Nda pun Worms. Hahaha. Kenangan tu ging.

Okayarms said...

Adui geng, patah tangan ka? Nda terer ko lumpat pagar :P jk. Ngam-ngam lagi kidal tu.

WWF! Uits, ini time darjah enam pun suda femes ni di school sia. Bergusti kami ramai-ramai. Sampai cikgu pun bengong ni.

Counter-Strike... adui, masih ada juga urang men ni game kan. Dulu sia addicted ni, sama la, pigi cyber then main timbak-timbak. Weapon sia yang paling fav juga la, iaitu yang kira murah juga, is the B-3-1. Hahaa ko tau tu kan.

Echa said...

sa baca smpai habis bha..hehe..

si aki bdk pndai owh tp nkl..hehe..

btw, sa pernah addicted tue sm counter stike..believe it..haha..mklmlah abg pengaruh..haha..

Farah Faridah said...

biasalah bah tu kan.. time budak2.. tapi nakal juga ko nikan.. kalau kami dulu2 sudah jadi org yang di benci kalik tu..hahaha..best juga ingat kisah dulu2 time skulah ni.

Edthomas said...

mcm lebih kurang kisah budak2 kita ni aki..yg eksiden basikal la selalu..haha..

Unknown said...

jadi aki... lurus ka juga tangan mu tu lepas di semen.. hihihi

tulah nakal.. nasib nda berjahit..

aki matcam ko merajuk2 seja pasal komen ikhlas nda ikhlas ni..

sy ikhlas ba ni..

sy baca sampai habis ba ni..

:p

Rian~~~♥ said...

holla,sabahan jua nie...time blogwalking terbaca pla pasal darwinus lajim...rasanya dia houseman/dr dekat sandakan sekarang nie ...btw nice blog pren..

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..