Tuesday, August 9, 2011

Lovey-Dovey Tuesday : Jangan beri dia harapan

Okay everyone!! ^_^.v.. Siapa kenal Arms?? mesti kenal punya kan.. Siapa tidak kenal Arms dengan Kitteh Mondaynya kan?? Jadi,si Aki pun nak buat sesuatu yang menyerupai ini,tetapi lebih kepada ciri-ciri blog ini sendiri..

Ok,ianya dinamakan Lovey-Dovey Tuesday!!.. Maksudnya,setiap hari Selasa,si Aki akan menyentuh soal cinta,perhubungan dan macam-macam lagi dalam dunia couple.. Sekaligus sharing pasal kisah cinta rakan-rakan kita yang diubah namanya demi kesejahteraan bersama.. apa,kisah cinta si Aki?? belum sampai waktunya untuk dikisahkan.. Haha.. ^_^.v..



Jericho : Aki,macam mana untuk perempuan tidak jatuh cinta sama saya??

Aki : Wah,hebat kau ni,ok la tu kalau perempuan jatuh cinta sama kau.. Kenapa kau tidak mahu pula??

Jericho : Saya mahu,tapi,biarlah yang jatuh cinta itu,orang yang saya Cinta.. baru ngam..

Wah.. Untungkan kalau jadi macam Jericho ni.. Banyak betul yang jatuh cinta dengan dia.. Siapa lelaki yang tidak mahu macam ni,dicintai oleh banyak wanita kan?? ^_^.v..

Aki : Jericho,kita tidak boleh menghalang orang untuk jatuh cinta kepada kita. Tapi,bila kita dicintai oleh banyak gadis,kalau kita tidak cintakan mereka,ada perkara yang kita harus elak untuk buat.. Iaitu,memberi mereka harapan..

Hm,kes ini mesti pernah terjadi kepada kita ataupun beberapa rakan kita kan?? Ok,kadang-kadang,kita sebenarnya bukan memberi harapan,cuma niat kita,tidak ingin menyakiti hati mereka.. Tapi,para perempuan,selalunya agak degil!! Bila mereka sudah jatuh cinta,dan mereka nampak harapan,mereka akan terus berharap.. Betul atau Tidak??

Ok,dipetik dari Cik Nana-Eddy,mari kita lihat,apa yang lelaki perlu buat,bagi mengelakkan gadis yang tidak dicintai untuk terus berharap kepada anda...

#1 - Jangan hiraukan dia
Cuba sedaya upaya untuk mengelakkan dia.. Jangan hiraukan dia.. Jika dia cuba bercakap dengan anda,cari alasan untuk menghindarkan diri.. Jika anda berjumpa dengannya di mana-mana,elakkan daripada menegurnya...

#2 - Dapatkan seorang Gadis,untuk menjadi operator anda
Jika dia sering menghubungi anda,anda mungkin tidak sampai hati untuk terus mengelak panggilannya.. Jadi,dapatkan seorang gadis,untuk menjawab bagi pihak anda.. Anda boleh cakap yang itu kawan anda,atau jika anda berani,katakan yang itu adalah girlfriend anda!!

#3 - Bercakap tentang Gadis Lain di hadapannya
Jika anda tidak dapat mengelak dari bercakap dengannya, anda boleh cuba untuk seringkali menimbulkan soal tentang gadis lain semasa berbicara dengannya.. Bercakap tentang orang yang anda sukai, yang anda selalu inginkan.. Kalau bercakap secara face to face lebih baik jika anda menunjukkan contoh-contoh gadis yang menarik perhatian anda..

#4 - Bawa Kawan ketika Keluar
Bila anda perlu bertemu dengannya untuk pelbagai alasanpun,sila bawa rakan anda!! Kalau lelaki,baik,kalau perempuan,lebih baik... Lebih baik jika dia tidak mengenali rakan anda itu.. dan Jangan Sama Sekali membawa ahli keluarga anda,kerana dia mungkin merasa istimewa kerana anda ingin memperkenalkannya dengan ahli keluarga anda!!

#5 - Memberi perhatian lebih kepada gadis lain
Source
Di dalam keramaian (pesta,perkumpulan) dia mungkin akan mencari peluang untuk berdua-duaan dengan anda.. Dia mungkin akan membawa anda keluar dari keramaian itu.. Anda harus mengelakkan perkara ini daripada berlaku.. Mungkin anda harus mencari rakan-rakan lain.. Gadis terutamanya.. Tapi,jangan pula gadis yang lain itu,tiba-tiba salah tafsir maksud anda.. OK,tidak apa,cuba cari seorang kawan lelaki yang lain.. ^_^.v..



#6 - Hilangkan diri anda
Jangan menjadi mudah untuk dia mendekati anda.. Jangan pergi ke tempat yang anda tahu dia akan selalu berada.. Hilangkan diri anda dari pandangan dia.. Cara paling berkesan untuk melupakan ialah bila kita tidak bertemu dengan seseorang itu dalam satu-satu tempoh.. Jadi,hilangkan diri anda.. Haha..

#7 - Menipu
OK,menipu bukanlah satu perkara yang baik,namun kali ini,ia mungkin mampu untuk membantu anda.. ^_^.v..  Hm,bila Dia cuba menghubungi anda,atau mengajak anda keluar atau apapun,cuba katakan "Oh,saya ingin membantu Mama memasak ni hari" ataupun apa-apa alasan yang dirasakan sesuai.. Hehe..



#8 - Jujur Sejujur Jujurnya..
"Berhenti,kau membuat saya tidak selesa" atau "Saya tidak menyukai kamu". Fikir perkataan yang paling jujur anda boleh katakan kepada dia dan jangan sama sekali berfikir untuk cuba menjaga perasaan dia. (si Aki lebih menggalakkan ini berbanding no #7.) Daripada menipu,katakanlah dengan sejujurnya apa yang anda tidak suka tentang dia,kalau boleh,biarlah menyakiti hatinya.

be blunt. source


#9 - Jangan campur-adukkan signal anda
Maksudnya,jangan cuba mengabui matanya dengan berbuat baik selepas anda bersikap kejam kepadanya.. Dia mungkin akan salah tafsir dengan tindakan anda dan tidak mempedulikan segala yang negatif,dan terus bersikap positif dengan anda..



#10 -Katakan "Saya tidak sukakan kamu" daripada "Saya belum bersedia"
Too much? But that's the reality~
Jika dia benar-benar inginkan jawapan untuk hubungan anda dan dia,lebih baik jangan berkata "Saya belum bersedia" kerana ini hanya akan membuatkan dia lebih berusaha mendekati dan berharap dengan anda.. Lebih baik berterus terang dengan "Saya tidak sukakan kamu" atau "U r not my type" haha..


Aki : Jericho,mungkin agak kejam,tapi,inilah realiti.. Jangan pernah cuba memberi harapan sekiranya anda benar-benar tidak suka.. Dengan menyakiti dia,anda sebenarnya menyelamatkan dia..

Jericho : Wah,agak banyak juga o kan??

Aki : Ya,makanya,kau harus tegas dengan diri sendiri dan jangan pernah memberi ruang kalau kau merasa tidak selesa,daripada kau bertindak menyakiti dia seumur hidup dia,lebih baik kau menyakiti dia di awal percubaan.. Mungkin,selepas dia melalui semua proses itu,dan boleh menerima kau sebagai kawan,baru kau  betulkan semula apa yang patut.. dan penyelesaian paling ideal adalah.......................

DAPATKAN SEORANG GIRLFRIEND,dan kebanyakkan masalah akan dapat diselesaikan.. Kalau anda berjumpa dengan perempuan yang,biarpun anda sudah mempunyai Girlfriend dan dia masih berusaha untuk anda,cari si Aki lagi ya.. Nanti fikir langkah-langkah baru pula.. ^_^.v..



Aki : Bersyukur tidak banyak yang gilakan si Aki sampai perlu gunakan skill ini.. Hahaha..


by ©eXYanne Collection

Related Post



13 hacking script:

Elih Japahar said...

Dulu sy pernah gunakan cara menipu dan hilangkan diri..asal nampak dia lari ahaha! takut ea..gumok! jgn mcm tu ba Aki inda bagus..

Abu Bagi said...

bila si dr cinta bercerita ttng cinta..main ko burung hahahaha

.dida mumin♥ said...

cinta ooohhh cinta..... ;)

kay masingan said...

paling bagus terus terang ja kasi tau x suka..hehe

beaty said...

sa pun mau mood lovey dovey laini aki..siok siok

Unknown said...

jangan layan saja ba.. ;)

a-Me Jay said...

Erm.. wah.. lovey dovey.. Aki.. kdg2 kan sa rsa bukan cinta bah tu klu nmpak buli terus jatuh cinta.. Itu mcam kita tertarik sma "luaran fizikal si jejaka/wanita" Trus kita suka la.. Hihi.. Tp tu tips mmg tip top jga la.. Pling bgus terus terang lah, jangan lagi berdolak-dalih.. Ini pun buli pakai kepada lelaki/wanita yang sudah ada pasangan ni.. :)

Chii said...

nanti sy mo post entry balas (klu rajin)..bole ka? :))

Echa said...

haha..sa pernah ni..tp lelaki tue yg suka sa la..sa nda sbb sa ada msh ada bf time tue..
ada antara dalam point2 tue sa buat..hahahaha

Aki said...

Chii : Dipersilakan.. Heheh.. ^_^.v.. Sharing is Caring..

aemynadira said...

haa ni la pengalaman time high school..x juga banyak la..ada la 2,3 org gitu yg suka sy..heee..tp sy xmau couple bah time tu sbb mau fokus study kunun kan..tp yg sotnya sy p layan jg dorg, & at same time p bg hrpn..kesian kan dorg..
tp ni kisah dulu la..

& cara yg paling bagus ialah..ya, dapatkan official partner..hehe...

Anonymous said...

Klu sy, bukan mau bg harapan.tp ttp t'layan jg (layan mcm kawan besa)sbb tkut drg sakit hati, pastu nti hilang kwn ka apa. huhu

tp bila suda aft high school, matang suda (hehehe), sy ckp ja trus terang i'm not interested mau jd lbih dr kwn :)

Anonymous said...

sama ja petua utk buat lelaki x jatuh cinta sm kita ka tu ah? hahaha..

aki,mcm mna plak supaya kita mau buat supaya x jatuh cinta sm org..?

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..