Friday, July 8, 2011

Harga Untuk Ayat yang Tepat?

Ok,terlebih dahulu,ini c Aki dapat dari SINI (<-klik) dan c Aki translate.. Kalau rajin,lawat dia ah?? ^_^.v.. Blogger Mantop juga ni.. Hehehe..

***************


Seorang lelaki bangun dalan keadaan yang separuh sedar akibat dari terlalu mabuk pada malamnya.. Dia pun memaksa untuk membuka matanya,dan benda pertama yang terlihat oleh ekor matanya adalah 2 biji aspirin dan segelas air..

Dia kemudiannya duduk,dan ternampak baju dah ada atas kerusi.. Siap kena Iron lagi.. ^_^.v.. Semua yang ada dalam bilik,tersusun rapi dan kemas.. (wah,bagus bini dia kan?? rajin)

Lantas,dia mengambil aspirin itu,menelan dan kemudian minum air apabila dia ternampak satu nota yang berbunyi.............


"Abang,saya sudah menyediakan sarapan,dan ianya ada di atas meja. Saya keluar ke pasar untuk membeli barang dapur. Sayang Awak Sangat2" (uina,ini ayat2 Cinta macam c Aki oh.. haha)

Lalu dia sangat terkejut dengan ayat2 cinta itu.. Dia bangun dan terus menuju ke dapur.. Apabila sampai di dapur,dia melihat set sarapan yang masih panas,dan juga suratkhabar untuk dia.. (wah.. macam raja,semua kena sedia)

Anak dia sedang makan di meja.. Lalu dia pun bertanya..

Bapa : Anak,apa yang terjadi semalam??
Anak : Oh,kau balik jam 3 semalam,Mabuk dan Separuh Gila.. Haha.. Kau kasi pecah tu pinggan mangkuk semua.. Pastu kau muntah2 lagi di ruang tamu.. (diam sekejap)  ah,tu mata kau yang hitam tu,ko terlanggar pintu.. Hahaha.. (kurang ajar o anak dia ni.. macam c Aki..)

si Bapa yang keliru pun bertanya..

Bapa : Jadi kenapa semuanya kemas dan tersusun,lepas tu,siap ada breakfast lagi untuk saya.. Bukan sepatutnya,saya akan bergaduh besar sama Mama kau??

dan si Anak selamba menjawab (gaya c Aki)

Anak : Oh itu.. pasal,semalam,bila Mama tarik kau pegi bilik dan buka baju sama kasut kau.. kau cakap 
"Oi perempuan, jangan kacau saya.. SAYA SUDAH BERISTERI!!"

Moral :
Kecederaan Diri - kos Rm400
Pinggan Mangkuk Pecah - kos RM800
Sarapan Pagi - kos RM10
Ayat Yang Tepat (ketika mabuk) - Tidak Ternilai Harganya.. ^_^.v..

************************


Aki : Wah,beginilah ayat² c Aki kalau sudah mabuk.. eh,pandai minum ka?? ^_^.v..



by ©eXYanne Collection

Related Post



28 hacking script:

annyss said...

hahha...patutlah bini dia nda marah..huhu

lilies.john said...

hahaha.. mo la husband mcm tu..

p/s,
sy sdg bt sedekah ni.. may BE bertambah banyak kepada si AKI.. (",)v wink*wink*

nowriz said...

haha... lucu2.. nasib cakap yang baik2 aaa.. kalau tidak nahas la dia..

Aki said...

annyss : Haha.. tu la.. selamat tu laki.. ^_^.v..

Aki said...

lilie : Ko mo hasben yang macam mana?? yang kuat minum ka yang setia?? hahaha..

Aki said...

kak Nor : Hahaha.. kalau nda,konpom nda kena layan 2 minggu oh..

echaRierie said...

hahahaha..kes setia r..
bgs2..:)

Aki said...

trus mesti bini dia tersentuh tu kan?? ^_^.v..

Gunaqz said...

WIN!!

hahahaha!

Aki said...

gunaqz : Semat kan?? ^_^.v..

Aemy Shamy said...

Cisss..suspen seja....ingatkan dia mau apa ka apa ka...hehe...tp jangan la minum terlampau..bila suda mabuk, apa2 benda buruk boleh jadi.. *dengar tu Aki* :p

Aki said...

jangan ko susah Aemy.. c Aki tau juga had dia.. ^_^.v. Hehe.. time d KK dulu la c Aki kuat btul minum ni.. Hahaha..

Bidadari Syurga said...

dtg baca... errkkkk... entry nie bersambung ke? heeeeee.... saya kurang faham nie...?

Aki said...

Bidadari Syurga : Haha,ni maksudnya,laki tu slamat ar,pasal die tak salah cakap biarpun tengah mabuk gile.. ^_^.v..

alif haris said...

haha .. seb bek die tak slh ckp .. :D

klu tak ..habis laa ..

Beatrice Bianus said...

wah! btrep aja tu laki tu..haha secara kebetulan jak dia tcakap kali..hahah..

Azeanthy Paiman said...

haha...lucu jg...tp bapa tu pn setia jg bila dia sebut psl sdh beristeri tu..huhu..

ABU said...

bagus jugak laki dia...ahhahahah

kay masingan said...

hahahha..tambirang ja laki dia tu..kikikikiki

Aemy Shamy said...

Ba bagus lah tu kalau ko sudah insap..haha..yg penting jgn drive time drunk k..bahaya owww...huhu..

Aki said...

alif haris : Tu ar pasal.. ^_^.v..

Aki said...

beatrice : hahaha.. ko ni b,dia mimang ikhlas tu.. Haha..

Aki said...

Kak Yan : Tu la yang buat dia nampak hebat tu.. ^_^.v..

Aki said...

Abu : Hahaha.. tu la.. campen ni.. ^_^.v..

Aki said...

kay : Hahaha.. mungkin kebetulan ba tu Kay.. ^_^.v..

Aki said...

Aemy : 5 tahun sudah c Aki minum n driving,setakat ni,belum lagi ada apa2 la.. ^_^.v..

Diary oF Mine said...

ahahah.. bagus la ada hasben yg setia... lucu! :D

zakey said...

pura2 mabuk bha tu laki dia..kasi up saham bha..hahaha

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..