Friday, September 16, 2011

Cari Bilik Dekat KL

2 tahun lalu,ketika mula datang ke Kuala Lumpur, persoalan pertama yang ada di kepala si Aki adalah,bagaimana untuk mencari rumah/bilik sewa!! Ya,datang dari Sabah,dan merantau di KL,sudah tentu la kita memikirkan tentang itu kan??

Masa tu,sibuk bertanya sini dan sana tentang rumah/bilik. Sekurang-kurangnya ada tempat untuk bertandang semalam dua ataupun tinggal terus. Internet di ofis,dah di depan mata,tapi masih blurr tidak tahu apa untuk dibuat.. Bersyukur kerana masih ada kawan yang sudi menumpangkan si Aki. Hehehe. 

Kemudian,si Aki terbuka satu website Mencari Bilik (<- klik sini) yang mana sangat membantu. Prinsip website ini sama seperti Mudah.com.my namun ianya hanya menjurus kepada Pencarian bilik sewa semata-mata. Apa yang menariknya,website ini menawarkan perkhidmatannya kepada 1 Malaysia,tidak kira di mana pun.

1 Malaysia Kan??

Untuk jangka masa panjang??

dan jangka masa pendek sekali!!
Website ini juga sangatlah friendly-user membuatkan ianya senang untuk digunakan. eh,cuba la tengok kalau tidak percaya.. Ho ho ho.. Berbanding dengan website mencari bilik yang lain,website ini lebih dipercayai kerana kebanyakkan pengiklan lebih mudah untuk dihubungi.

Jadi,kepada sesiapa yang ingin mencari bilik di sekitar KL,sama ada anda ingin bertukar angin, datang merantau ataupun mencari teman baru,anda dipersilakan untuk pergi ke website yang telah si Aki linkkan di atas.


Aki : Gunakan Internet anda sebaik mungkin!! Ho ho ho..

by ©eXYanne Collection

Related Post



6 hacking script:

Echa said...

hehe..siuk ni..kbtln td sa discuss dgn kwn ttg bilik..
bln dpn sa nda tggl d rmh uda Aki..tggl sana dkt kl uda..dkt dgn tmpt kija..OMG..hoho

Nurul Iman Rosman said...

nak cari keje kosong ade tak dlm lmn web tu adik aki?

bosan dah dok tanam jagung kat umah ni.
hehe ;)

Okayarms said...

LOL sia nda prnah dengar ni IBilik. Ketinggalan zaman suda ni taw :P

Ba ngam juga tu. Sia pun actually plan tinggal di ruma sendiri soon.

Fadzmie said...

Ni barulah orang bilang dunia betul-betul di hujung jari sudah. Haha. Semua senang sekarang ni.

kay masingan said...

wah best o..ba mo cari bilik dulu la ni..hehehe

virgo19 said...

geng, ni yg bt sy syg ni dgn lo...alamak tlebih sudah...hehe...tp mmg btul la geng sy syg ni...coz ko post ni entry...thank god finally my wish came tru...aku x dpt hostel sem ni coz lmbt apply..mau cri rmh punya la susah..ada rmh tp tgl sorg seram coz tingkat 1 nti senang ja ada pcuri...mau cri bilik share byr sewa nda tau d mn...n bru ja ku tau ni psl kewujudan ni ibilik...well, thanks a lot geng...XD

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..