Monday, August 8, 2011

Saya sangat Hodoh!! Betulkah??

Tiba-tiba,si Aki ter'inspired' dari Si KAKAK Miraa punya post!! Hm, banyak2 yang dia cakap,si Aki paling suka part

yang penting , sedang2 saja ~ hehe

Hm,quite interesting huh?? Topik yang paling menarik perhatian kita.. Siapa yang tidak tertarik untuk kelihatan menarik?? Semua pun mau kan?? Tipulah kalau ada yang tak nak.. kalau ada yang berani cakap dia tak nak kelihatan menarik,si Aki sanggup potong jari tangan.............punya kuku.. hahaha


Hm,malah, ada juga tips-tips kecantikan yang dikongsi oleh blogger-blogger sekalian.. eh Come On man!! Semua orang berhak untuk kelihatan cantik.. Contohnya, post yang INI.. See,memang semua orang nak jadi cantik kan??

Hm,ok,si Aki ada ayat Bible yang rasanya,harus dikongsi dengan semua orang.. eh,I don't mind what religion U are,this is a knowledge,and it should be shared.. OK??

1 Timothy 4:4  'For Everything GOD has created is good'

See,dalam bible pun ada cakap yang semua ciptaanNYA itu adalah baik!! Maka,apa yang membuatkan kita terlalu berfikir seperti "AH,hidung saya penyek!!" "ah,kaki saya pendek" dan macam-macam lagi.. Tidakkah kita bersyukur sudah diberi peluang untuk hidup di dunia ini??

Makanya,apa yang kita harus buat untuk terus be positif tentang apa yang kita ada??

Roma 12 : 16  'Hiduplah rukun satu sama lain. Janganlah bersikap tinggi hati, tetapi sesuaikanlah dirimu dengan orang yang rendah kedudukannya. Jangan menganggap diri lebih pandai daripada yang sebenarnya'

Maksudnya,kita semua adalah ciptaan Tuhan,semua sama rata.. Tiada lebih dan tiada kurang.. Kita tidak berhak untuk mengeji / mengutuk sesama manusia.. Semua kita dilahirkan sama taraf di mataNYA..

Tapi,ini tidak bermaksud,kita harus membiarkan diri kita dalam keadaan yang hodoh,buruk,jelek.. Cantik itu,bukan hanya luaran sahaja.. Kita harus menjadi cantik,dan indah.. bagi DIA..

Titus 2 : 2  'Laki-laki hendaklah hidup sederhana, terhormat, bijaksana, sehat dalam iman, dalam kasih dan dalam ketekunan'

1 Timotius 2 : 9 'Demikian juga hendaknya perempuan. Hendaklah ia berdandan dengan pantas, dengan sopan dan sederhana, rambutnya jangan berkepang-kepang, jangan memakai emas atau mutiara ataupun pakaian yang mahal-mahal'

Maksudnya,kita haruslah menjadi cantik, tetapi masih bersederhana dalam apa-apa hal pun.. Selagi kita berada di dalam Tuhan,si Aki pasti,kita akan terus bersyukur dengan apapun yang kita ada..

“Dari Abu Hurairah, Abdurrahman bin Sakhr radhiyallahu anhu dia berkata, Rasulullah bersabda: “Sesungguhnya Allah tidak melihat pada bentuk tubuh-tubuh kalian dan tidak juga kepada bentuk rupa-rupa kalian, tetapi Dia melihat hati-hati kalian “(HR. Muslim 2564/33).

See,dalam agama Islam pun,ada menyebut tentang ini.. Maksudnya,apa-apa pun,kenapa rupa paras menjadi pengukur utama dalam kehidupan manusia?? si Aki berani berkata,anda kenal siapa diri artis yang berada di negeri anda berbanding nama akhir pendeta/imam yang berbakti di kampung anda sendiri!!

Hm,rasanya semua orang pun tahu pasal hal ni kan?? Jadi,apa-apapun,marilah kita sama-sama menghargai sesama kita.. Dan jangan anggap diri kita ini hodoh/buruk/jelek dan sebagainya,kerana kita adalah ciptaan Tuhan!! dan ciptaan Tuhan itu,tiada satu pun yang tidak BAIK,melainkan semuanya BAIK!!!





Aki : Bersyukur dilahirkan Comel.. Hahaha..

by ©eXYanne Collection

Related Post



15 hacking script:

aemynadira said...

Betul, Aki..semua ciptaan Tuhan itu cantik & ada hikmah..masing2 ada buruk & baiknya tp kita tetap hidup sbgai manusia kan..x perlulah berdiskriminasi semata2 psl paras rupa.. :)

echaa said...

sa sokong ni entri..setuju sgt..
Mlh sa sgt2 b'syukur klu psgn sa trima sa seadanya..
Aminnnnn..
Hehehe..
Thumbs up Aki !
~echa~
sori rply pakai fon.

beaty said...

kita diciptakan serupa dangan gambarNya.

bersyukur semua apa yang kita ada..

Unknown said...

yah! i like aki! betul tu.. i like your post! keke

Koh Kian Fai said...

god create a person, then the person create his or her life. Live Happy to the fullest! :) Cheers! And Selamat Berpuasa

Abu Bagi said...

semua orng ingin kelihatan okay..cool dn terbaik hehehe

Elih Japahar said...

Kita diciptakan dgn rupa yang berbeza2,kebolehan berlainan,hati yang berlainan...erkk..betul kai tu Aki?..buli bah kalau kau

Anonymous said...

sgt2 setuju :). pa boleh buat la klu org lain x suka dgn physical kita but knows that God always loves us :)

Xx said...

hehehe kakak ???? jatuh lah standard I ! you ni adik ! hehehe , i feel pretty ~~~~ hehehe

kay masingan said...

bersyukur dengan kurang dan lebih yang diberikan olehNYA pada diri..:)

Beatrice Bianus said...

yeah....sy bsyukur dilahirkan comel mcm ni ...wiwittt

virgo19 said...

btul2...bsyukur dgn apa yg ada...sume cntk, sume hensem n sume kiut...mcm kita kn...hehe

Unknown said...

ok aki... yg last skali tu mcm mo pingsan suda sini.. ahhaha... bsyukur ngn apa yg ada... x pyh ubah2 pun....lau makin cntik ada gak org suka, lau mcm kat gmbr tu??? org pun lari... ktakutan.. haha

nunui Joe said...

Yang paling manang ni entry aki! Bersyukurlah~

P/s : punya sedih tingu tu pic tu perempuan alala~

Unknown said...

yup, sukung! kita harus bersyukur dengan segala pemberian Pencipta kita..

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..