Wednesday, October 19, 2011

Bila si Aki yang Tiada Duit Bersuara

Mesti ramai miss ucapan terima kasih si Aki semalam kan?? Yeah yeah.. Terima kasih sekali lagi kepada kamu semua yang wish si Aki cepat sembuh.. Masalahnya,macam mana mau sembuh kalau mau pegi klinik pun malas kan?? Ada doktor peribadi pun,malas mau pegi klinik tu doktor.. Lantakla.. Ajal maut di tangan Tuhan juga.. ^_^.v..

Apapun,dialu-alukan singgah membaca post terima kasih itu di :


By the way, di hujung post tu,ada sesuatu yang menarik dari Oyen yang si Aki bagi link kan?? So,sebelum membaca post ini,dipersilakan singgah di sana terlebih dahulu.. Err,maksud si Aki, diwajibkan singgah ke sana dulu.. Penting ni..


Yeah,tanda lelaki tiada duit.. Banyak kan cara untuk tahu macam mana seorang lelaki tu tiada duit.. ^_^.v.. Dan sangat menarik cara si Oyen mengolah ayat dia supaya tidak menyentuh sensitiviti mana-mana pihak.. Perasan dengan komen dari FazrulNoor??

OK,sebenarnya,ayat "Ala geng, saya lupa bawak dompet la ni ari.." itu adalah salah satu dialog milik si Aki.. Ha ha ha.. Dicipta dan dipraktikkan oleh si Aki.. He he he.. Dan cerita si Oyen tu,si Aki merupakan watak utama.. Ha ha ha..

Ok,mari kita lihat kedudukan kewangan si Aki.. Anda yang pertama membaca semua ini Ok?? ^_^.v.. So,bersyukurlah anda.. :-p..

Gaji Bersih = RM1550+- (tolak KWSP dan macam-macam) si Aki gred 17 je..

Tolak RM630 untuk bayar rumah.. Bukan sewa rumah ok?? Ini rumah yang si Aki beli di Sabah.. Pandai betul kan?? Awal betul beli rumah.. Sekarang,gigit jari..

Baki RM920.00..

Tolak lagi RM380 untuk bayar kereta kancil si Aki yang juga di Sabah.. Beliau yang pakai..

Baki RM540.00

Sewa rumah RM104

Baki RM436.00

Bil bil yang sewaktu denganya :

Astro : Rm10.60
Api/Elektrik : RM10+-
Air : RM3-6
Unifi : RM30+-

Baki RM379.40

Ok,itu selesai untuk urusan di rumah dan di luar.. Sekarang pegi kerja pula.. tambang 1 hari RM5.80 sehari.. darab dengan 20 hari bekerja selama sebulan = RM116

Baki RM263.40..

Oleh sebab selalu ikut Incik Wafaa balik dari opis,mari kita kurangkan 1/3 daripada tambang.. Tambah RM38.. dan terima kasih Incik Wafaa untuk itu..

Baki RM302.00

Oleh kerana si Aki kuat makan,so barang makan di dapur yang si Aki beli mencecah rm200 untuk setiap bulan.. Mana lagi mau beli Top-Up? Mana lagi mau beli tu Neraka? (rokok)..


OK,tujuan si Aki bagitau semua ni,bukan pasal nak minta orang kesian atau apa,cuma saja menjelaskan kedudukan si Aki.. Kawan-kawan si Aki di opis pula terlalu memahami si Aki dan diorang selalu belanja si Aki makan..

Jadi, ayat "Ala geng, saya lupa bawak dompet la ni ari.." itu adalah kerana,si Aki tidak sanggup menyusahkan sahabat si Aki yang hari-hari belanja si Aki.. Mana tahan kalau hari-hari kan?? Nanti apa orang cakap..

So,hidup di KL,adakah anda mampu dengan belanja RM300?? Si Aki lupa,bila kali terakhir si Aki membeli baju untuk diri sendiri.. si Aki lupa,bila kali terakhir si Aki enjoy dengan duit si Aki..

Berita baiknya,tahun depan,si Aki punya kereta sudah habis bayar.. So,ha ha ha.. Boleh enjoy sikit tahun depan.. Kan kan kan??

Apa-apapun,si Aki adalah seorang yang tidak segan silu untuk mengaku si Aki tiada duit.. he he he.. Kalau tidak percaya,sila tanya si Sumandak.. ^_^.v.

Nasihat : Anda rasa kekurangan duit?? Fikirlah situasi si Aki.. Ha ha ha.. dan Bersyukurlah anda..


Aki : Semoga kenaikan gaji si Aki tahun depan berjalan dengan lancar.. Ha ha ha..

Related Post



18 hacking script:

Mouren said...

Aki, haha... Kami2 ni lah lagi teruk...kerja swasta. Susah owhh!

..bulih kaitu kasi kurang2 beli tu 'NERAKA'? XDXD

Mouren said...

Aki, haha... Kami2 ni lah lagi teruk...kerja swasta. Susah owhh!

..bulih kaitu kasi kurang2 beli tu 'NERAKA'? XDXD

Mouren said...

Aiikk...terdouble komen sa..muhahaha!

Eudora Priscilla said...

Bah aki kc kurang la tu asap neraka kio..
awl jg beli rumah? investment bah itu ^^ ko nda kasih sewa da baru la nda paya ko fkr byr bulan..

Just said...

yes yes agree sama mouren.. kasi kurang la baitu 'neraka'! tp level2 urg mcm kita ni.. itu gaji kalau lebih sikit sama jg komitmen dia tiap2 bulan... makin tggi!! walaupun sia teda 'neraka' (laki lain cerita la aa!), 'syurga' sia sampai 10pack 1bln oo.. itu dutch lady utk anak2 ba.. so, demi 'syurga' poket sakit pun tepa la.. :)

Rose Flower said...

Wui sengsara juga si Aki Woh. Tapi mimang gitu lah tu kalo kerja makan gaji & ada komitment lain mo bayar tapi sabar saja lah ndak lama lagi keta ko abis bayar kan trus ringan tu ko rasa at least ada juga extra sikit2

Niena Muhammad said...

hehe.. sma je, lebih kurang

Anonymous said...

saya doakan aki sentiasa dimurahkan rezeki kerana si aku suka tolong org ;)

Anonymous said...

aku diatas ialah *aki

gelabah suda excited sgt mo bagi nasihat ba!

Dyana said...

serius aku mo nangis baca ni aki.paham jg aku tu d kl mcmna.harap2 naik gaji byk thn dpan aki.nnt aku rajin2 klik iklan ko ahh aki.babai..take care

Unknown said...

wah.. bulih tahan tu belanjawan ko aki.. sama seja ba kita tu..

bezanya ke mana tu duit ' berlari' ja.. hihi..

apa2 pun semoga si aki murah rezeki, jadi kaya-raya di usia 30-an, dan sihat sejahtera..

namun kasi kurang la tu sigupan.. mo menyigup jua.. pakai sigup kirai saja.. :p

Anonymous said...

Buli tahan! Siapa tunggal rumah kau di sabah?Saya mau tumpang :P. BtW aki.kau kasi kurang tu neraka kau kio :))

Gunaqz said...

Sia puji oo kau Aki, muda2 sudah beli rumah. X apa bah duit kurang buat sementara waktu. Nanti kereta sama rumah abis bayar, campur gaji naik, ok lah itu nanti. Pa lagi klu ko brenti hisap rokok daaa kan Aki? hahaha

Ko ingat kah nasihat encik Tony hari tu? Klu mau jimat duit mesti 'min judi dan moroko tak ada'. hahaha. gurau jak aaa

qaseh johanna said...

aki :: thn depan belanja kami geng2 opis pula ya..boleh bah kalau kau..!

Mixhedryanson said...

wahahah.. saya pun bakal mengalaminya tahun depan.. sbb kerja sudah. mcm mnalah mo manage kewangan ni. paling gagal la. padahal bakal cikgu matematik.

Yen said...

haha..nice reply aki..

SoLy SoLicious said...

dugaan..belanja dikawasan bandar kan,..haisshh..byr tu, byr ni..habis..

Okayarms said...

Balik Sabah la ko Aki... ataupun, sama-sama kita kerja sini JB hehee.

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..