Thursday, March 15, 2012

Out Of Box Creativity

I still remember my childhood, where most of the time we spent in kampung which lack of basic utilities such as electricity.. Can you imagine studying with oil lamp where U most probably wake up with black ash ready to be dig in your nostril?? the fuckin Oily black ash.. Yeah, I've done that until I was 10..

No Electricity means No TV, No Laptop, No internet.. Can U really imagine life of that time?? But for sure, fun isn't just on the internet like we love to claim nowadays.. How long can you live without internet nowadays..

So, creativity is the big experience I got having a childhood like that.. Let we see what we have in  our fuckin box to do it real fun outbox..


Fun Fair


Well, for everyone of us, Fun Fair is sure a place where all colorful light are there and most of the games is interesting which offer a great prizes to be won.. And mostly important, money to get in there.. But in kampung, trust me, our funfair were FREE!!..

Have you watch the Tarzan (cartoon) long time ago?? That's our funfair to be exact.. Jungle, with all the tree and it's root dangling here and there make it a perfect place to play.. And yeah, playing run and catch up there, is sure thrilling but real fun.. Not that high in the air actually, but most of us love to be like 10-15 meters above the ground.. The more access and choice of route you have, the more chance of you to escape from being caught..


And the most interesting part, there's now way you want to touch the ground, as if you do so, that's the time when U r the one getting the turn to catch up people.. So, the rule is simple, escape from being caught, and never touch the ground.. The prize is mostly, LOVE BITE, or to be exact, Mosquito bite.. :D..


Kitchen Play

 Do you know most of kampung girl/boy can cook?? And where do you think that came from?? Ok, from regular basic training at home is one option, but we got our own special kitchen play.. Most kid at kampung age 8-12 love to have Kitchen Play.. And we done it for real!!

We never select any special day for this.. Just make a deal with friend, and here we goes, heading to the next river, and bring some rice along.. Non cook.. Then most of the boy will bring net and fishing rod.. So, 2-3 person go find bamboo and firewood..


Then the girl will surely start cooking the rice, and we boys go mandi manda while try to catch some fish.. Then, after the girl finish cooking the rice, and the meal, which is most of the time was Fish Soup, we mandi manda and then go home.. ^_^.v..

Paintball


Yeah, I think most of you can imagine the game already.. Run, Hide, and Shoot.. And the hell is, our playground isn't made of plastic.. It's a real jungle, where you might found 'cute' snake sleeping, wild boar wandering around and you'll never wanna mess with them..

And presenting you the gun and the bullet..


So, in this case, we never ran out of bullet, coz it's everywhere in the jungle.. Plus, we got the rotten egg as bomb, and I got many coz my grandpa got a lot of em.. Yeah, he had so many chix.. oh, I mean hen to produce em.. :D..

Mesmerize enough?? Well, that's all to be shared today, coz I don't want you to be jealous of our fun childhood.. Yeah, you maybe got your own nintendo and play circus at your 8th, but that time, we make our own funfair, you maybe playing kontra, but we are having paintball and while you cook virtually, we eat a real food in the jungle..

Well, we maybe late in having good time playing nintendo, but at least, we play it, but U'll never got the chance to try our activities, I mean, our childhood game.. Ha ha ha.. This is our different, and I'll always love to be called, Kampung Boy.. ^_^.v..

Aki : I love my childhood, coz, It's where I'm being over creative.. ^_^.v..

Related Post



28 hacking script:

millerJ said...

cool! hahaha.. well i grew up as kampung girl too bah. hehehe. and i agree with u that lack of technology during our childhood really help much in nurturing the creativity in kids. compare to kids nowadays, they only know how to be creative with their gadgets and so forth -___-''

i guess i did played all your games above.hahaha.. mandi sungai, playing cooking for real till mom scolded us for playing with fire, running around the house main kayu 3, play bola sepak kg, and also that tarzan-like rope.

im proud with my status as kampung girl too Aki.. hi - 5 sikit! haha ^____^

Kian Fai Koh said...

u must be very thin in your childhood hahaha! :P

Diana Diane Teo said...

I never experienced that as I lived in city town since I was born but there are many activities and games we played before. Take for example "Pepsi Cola 1,2,3 or even the Cola bottle cap with eraser" and more to name of. But kids nowadays doesn't know anything about that. Even the recent one I heard from a small young gal saying that she doesn't know how how to use public phone. OH MY GOSH

kay masingan said...

cool post Aki. Ya bah saya pun grew up as a kampung girl..main itu pintball..panah2 bah tu kan..buat sendiri ni..itu buah terung hutan jadi peluru. sakit oh..dulu kami guna lampu minyak tanah. TV tiada but selalu p rumah jiran tengok TV..kesian kan..

Daniel Chiam said...

Saya pun budak kampung bah! hahaha main mainan kampung juga... siok ni being creative... i think my fav is still 3 selipar.

Mr. Rocco said...

hahaha...nice entry
terkenang waktu jaman budak2 hehehe

Rose Flower said...

wakakaka...sia pun galangas bah dulu main tarzan2 di pukuk ara nah kau!!! pigi tangkap ikan jalak masak di bawah jambatan bersayurkan kangkung abis tempat kami main tu 'paradise kangkung' wkakakaka...paintball bukan macma sekarang pakai lastik atukoiii...really bring my childhood 'galangas' punya mainan...oh ya paling feveret siurang main 'basikal tua' ar....

Dyanared said...

sy main rumah2 sana semak samun.sy modify tu rimbun2 jadi rumah.haha

Just said...

Mgkin klu d kg2 msh ada lg yg main games mcm ko kan aki.. Tp klu d bandar2 teda la sdh. Hihihi..

FiSh. ohFISHiee said...

im born in a city, and my childhood is filled with computer games too T_T so i have no happy moments like yours there

Latest: Malaysian Version of "International"

Charmaine said...

OMG so small oredi paintball? U sure???

beaty said...

ha ha sa main bola rangers dulu2 budak..main hantu2 belum ada paintball lagi ni..he he

Jue said...

Siok bah kan..klu dulu2 zaman kanak2 kan aki..Tapi skrg..budak zaman skrg mana ada main2 mcm tu kan...Moden sdh bah...

Henry Tan said...

yeah weyyy! the childhood back then was so much fun and so much... REAL! unlike nowadays kids' childhood is just computer computer and computer. SIGH!
i use to play all those like you have mentioned, but im not so creative like u aki, haha! even the mamasak i also just play with milo tin cover, candles etc. haha

Aki said...

jesse : banyak lagi ba game kita main dulu tem budak2, tapi kalau reveal semua, nanti jeles durang.. :D.. he he he.. better, bagi yang biasa2 ja.. :p..

Kian Fai : For sure, YES!! :D..

DDT : he he he.. yuppie, that's a common game boleh play dia skolah.. and pasal public phone, really??

kay : yeah, sama la, tapi sa mmg tia suka tgk tv dari dulu lagi, so, tia kisah sangat la.. :D..

DC : umban selipar, yeah, itu game yang belari ja kerja dia.. :D..

Mr Rocco : yuppie, zaman budak2 yang cemerlang..

Rose Flower : Panggil ko linggang kangkung la ni gini.. :D.. ha ha ha.. main basikal tua ah.. :D..

Dyana : aha, yang itu pun ada, tapi tia kana kasi masuk..

Just : Ya, tu la, tapi, skrg ni sa tingu, budak kampung sa pun main laptop juga.. :D..

Fish : I know.. sad right?? next time U follow me balik kg, maybe U still can see em.. ha ha ha.. :D..

Charmaine : Yeah, for sure.. :p..

Jue : he he he.. moden pun, tapi durang tia sekreatif kita.. :D..

Henry : yeah!! but still it's real mah kan Bro?? still cooking like real.. :D..

missyblurkit said...

my days were simple days. no computers till my secondary days. but yet we had much to do and entertain ourselves. good old books and playing in the playground, climbing here and there...

now will i be able to survive just one day minus all the gadgets?

Meitzeu said...

I kind of miss the days when we doesn't have the technologies now a days. ;)

Meitzeu said...

I kind of miss the days when we doesn't have the technologies now a days. ;)

Writing From Far said...

i grew up in kampung too semua yg kau pernah main tu saya pernah buat except for the tarzan thingy.

naik pokok panjat pokok even lepak atas pokok pun saya pernah ni. Pi tangkap2x ikan sawah semua..but that was long ago, i am missing the moment now.

Aemy Shamy said...

uii now & then i'm still a kampung girl ba...& i know exactly how's the childhood excitement! hehe. skrg sy x nampak suda budak2 main guli, rumah2, masak2, main getah, kejar2.....sbb semua game tu ada dalam gadgets..budak 7 tahun pun ada ipad suda doe! huuhuuu......
contaminated childhood....

StellaClaire-Richard said...

Haha Aki..nice post!
sya pun membesar di kampung sampai umur sya 6 tahun.. Then sya sekolah d kk.. Tapi lepas tu kalau time cuti sekolah balik kg seja..sampai sya tingkatan 3 gitu..

Seronok ba d kg.. Main masak2 pakai kayu api sana bw kulung rumah, pakai pasir ja..haha..

Then main timbak2 tu pakai lastik letak biji getah..haha..

Pernah naik kerbau, ikut grandpa sya kasi mkn kerbau..

Yg gantung2 mcm tarzan pun sya pernah main hehehe!

Budak zmn skrg teda suda gitu tu.. I wonder la si Gabriel ni nnti.. teda dia experience mcm tu.. huhu

Dania Eryati said...

sy dr kicik sampai skrg pun still urg kampung..ahahahah...tp mmg pernah main juga tu mainan ko aki...tu tarzan pun \...siap ada aksi mcm tarzan lagi bergayut di hutan belakang sekolah...selepas masa sekolah

Armstrong said...

Hahaa awesome post... we also had games, not really like yours la but still in kampung hehee.

Rotten eggs as bombs? Wow. If I get bomb by one of that, I probably be really dead. :P Stink like hell.

Have a grrrreat week ya.

Blackswan said...

Boy, what have I missed! I've never experienced kampong life. Been a city gal since birth. Must be fun & life's so pure.

Camy said...

awesome childhood! :D

nGiau said...

paling la kami dlu men masak2 d bawa kulung..haha..rindu owhh :')

chegu carol said...

main masak2 la yg paling sia suka sebab buli main api betul2 walaupun yg kena masak tu hanyalah daun2 LOL!

Nani said...

Paintball kami di tepi sungai. Kasi bulat2 itu pasir basah, buat bnyk2 tu pasir bulat, buat kubu masing2 dan mula membom antara 1 sama lain. Buat perangkap burung, selalu dpt keruak haha. Buat kereta mainan guna kayu dan roda dari bateri radio yg sudah expired. Pigi sekolah, dayung perahu. Petik sayur pakis di hutan bikin lauk, eh mcm2la.. Kampung xda karan, lampu pun yg pakai bateri kereta sja, tv xda. Angkat air utk kegunaan rumah dari sungai yg hampir 0.5 km dari rumah.. Ambil upah angkat buah kelapa.

Dgn pengalaman jd tanak kampung, bangga jugalah siapa kita hari ni kan? Hehehe..

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..