Thursday, September 29, 2011

Bagaimana Menjadi Popular dan Terkenal Dengan Pantas!!

Ramai orang yang ingin menjadi popular.. Betul tak?? Ok,kalau tak betul,tak payah nak peduli.. Di Malaysia,jika anda seorang yang popular,tiada siapa yang akan memperkecilkan anda.. eh.. ye ke.. Ok,maksud si Aki,keuntungan akan datang mencurah-curah jika anda seorang yang popular.. Barulah segala diskriminasi yang berkaitan,akan hilang ke atas anda.. 


'Well,who cares.. He's Popular!!'

Persoalannya,bagaimana untuk menjadi popular??

Mari kita lihat,senarai-senarai tempat, jawatan dan jenis orang yang boleh melayakkan anda untuk menjadi popular..


Menjadi AHLI POLITIK!!


Ya,jadilah seorang ahli politik, berbakti untuk rakyat, naikkan gaji pekerja, dan segala-galanya dalam dunia politik.. Anda pasti terkenal.. Buat Isu?? Relax, anda adalah orang kenamaan, bahagian perundangan,anda yang pegang..

Masih ada diskriminasi?? Oh ya,politik di Malaysia juga masih ada banyak kontroversi, jadi, lupakan niat anda menjadi ahli politik.. Jadilah warganegara yang bertanggung jawab dan UNDILAHHHHH.. jangan tidurrr... UNDILAHHHHH.. jangan diam-diam...

Kalau macam tu, jadilah seorang ATLIT SUKAN!!


Ya,jika anda seorang atlit sukan di Malaysia dan anda bukan berada di kedudukan nombor satu dunia,pasti anda seorang artis.. Ya,cara pemikiran orang Malaysia,bila anda berada di kedudukan nombor satu dunia,maka anda seorang yang lagenda atlit,tidak kira apapun bangsa dan agama anda..

Tapi, bagi sukan yang kedudukan anda tidak berada dalam ranking 100 dunia pun,jangan susah.. Selagi anda adalah wakil Malaysia,anda berpeluang menjadi artis.. Anda berpeluang kawin artis.. Anda berpeluang putus tunang dan pasang baru.. Hebat kan??

Tiada bakat bersukan?? Baik,cuba cara di bawah pula..



Buatlah Huru Hara di tempat anda.. Mungkin anda mengikuti perbarisan awam.. Mungkin juga anda sekadar melapor di tempat kejadian.. Mungkin juga anda membuat sesuatu yang tidak dijangka orang.. 

Cadangan, apapun yang anda lakukan sekarang,berhenti dan bogelkan diri anda,dan keluar berjoging.. Jangan risau,tak perlu tunggu sampai esok,hari ini juga anda akan menjadi popular...!!

Ataupun,anda boleh memanjat mana-mana bangunan yang berada dekat dengan kediaman anda.. sila cuba 10 tingkat ke atas, standard untuk 10 tingkat ke bawah adalah milik pencuri.. Anda ingin terkenal,pi panjat KLCC nun.. Ho ho ho..


Anda tak mampu berbuat seperti di atas?? Ok,anda pasti seorang blogger kan?? Kalau tak,anda tak mungkin sedang membaca.. So,apa lagi,kutuk lah blogger-blogger terkenal.. Lepas tu,siap bagi bagi backlink.. Dan jangan lupa,pastikan dia tahu.. Konfom anda akan terkenal Satuuuuuuuuuuuu Malaysia...



Apapun pilihan anda,menjadi terkenal dengan pantas bukanlah sesuatu yang mudah.. kalau ingin sepantas kilat,tapi diri sendiri tiada bakat setinggi langit,kecuali bercakap tentang orang, anda buat lah sesuatu yang memberi manfaat kepada orang lain..

bak kata kenwooi, untuk membuat lawak yang tidak akan menyakitkan hati orang, sakitkanlah diri anda sendiri.. macam tak kena pula..

hm,cakap english senang.. 

'To make fun without hurting anyone,just make a fool of yourself'

Selamat Membaca!!


Aki : Tetap ingin menjadi blogger yang comel,tidak kira apapun..

Related Post



16 hacking script:

Nana Eddy said...

hak hak~ ko mmg suke yang femes2 ni kan~~~

DoRa Priscilla said...

Comel suda Aki.. hehe...

dyanareds said...

another good entry aki karut.terhibur saya membaca.kiut lg tu kartun ko.hahaha....

kay masingan said...

hehehe..pandai ko buat katun trade mark o aki..sia suka o..

Red Cherry and Avocado said...

Aki tiada tips yg lagi senang kah mahu jadi terkenal ni?

meaw said...

rompak bank kompom dengan sekelip mata jadi pemes,hehe :P




aki best!

Henry Tan said...

hello si aki, u cuba la dulu! den bagi kita tau effect tuuu. =p

Umie Artoqiemie said...

we heart aki tuh.. haha.. lawak abis.. rambut ktk nang camya kah Aki?

Aemy Shamy said...

biasanya org lebig cepat terkenal klu dia perkara bodoh yg org len x pernah buat, berbanding buat kebaikan :P hehe. sy suka cadangan paling last....hurmmm mau kutuk sapa ya...bagus p kutuk c aki kan :p hehehhehee. x ba aki ^^

saveqmm said...

wakakkaka...comel..hakhakhak

ken said...

hahaha..hebat yah.. i like! :D

Dida mumin♥ said...

dun worry akidal...ko tetap comel ba dlm apa keadaan pun...hehehe

Wency Jelson said...

eee minta pujinya si aki! mau juga letak muka dia sana..hahahahhaahha...
ada lg cara ln tu aki..berbogel di khalayak ramai..trus masuk berita..glamer oh. adididhh

beaty said...

wakakakaka..erm mcm mana sa mau jadi feymes ni.ahh mcm c aki

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe... sila buat huru hara ye utk jdi popular....


nway thanks...

gua benci tengok muke lu said...

Ape yg comel

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..