Tuesday, September 20, 2011

[ HOT ] Anak dan Suami itu satu bebanan

Pernah dengar keluahan seperti berikut??

Eh, banyaknya kerja…sudahlah nak urus anak-anak lagi...

Banyaknya kerja, eh di rumah nak urus banyak benda lagi....

Kamu baguslah, bujang. Kalau kami ini, di rumah nak urus anak-anak dan suami lagi. Huh! banyaknya kerja.....

Sedikit perkongsian yang dikongsi oleh cik Kay dari tulusdarihati.com.. Mungkin ramai di antara pembaca si Aki yang berstatus bujang dan juga bekerja. Jadi perkara seperti ini selalu didengar..

Adakah anda suka mendengar keluhan sahabat anda seperti ini??
Semestinya,anda dan Maggi tiada siapa pun mereka yang bujang suka dengan ayat-ayat ini.. Mereka mengeluh dan bercakap seolah-olah hanya mereka sahaja yang ada kerja..

Eh come on la guys.. Ok,kepada yang berkeluarga tu,para Ibu (bukan semua ok...) adakah anda suka menggunakan alasan ini? si Aki tau,anda ingin mengelakkan kerja yang bertimbun-timbun di pejabat,tapi well,kerja kita sama ok. Kita dapat gaji yang sama.. Jadi kalau semua asyik kami yang bujang kena tanggung,apakah erti kerjasama kalau macam tu??

Tidak kah anda terfikir,jika si Aki repot Laki anda atau anak anda,yang anda bercakap sedemikian hanya kerana ingin mengelakkan kerja,apakah perasaan mereka?? Well,anda seorang yang malas!!.. Hahaha..

Berkongsi kerja itu tidak salah,tapi sekiranya semua kerja itu diserahkan kepada yang maha bujang sahaja,well, KAMI YANG BUJANG PUN ADA LIFE lahhh!!

Jangan menjadikan alasan mengurus rumahtangga untuk mengelak kerja.. Itu tidak adil.. Oleh kerana anda sudah berkeluarga,itu adalah tanggungjawab anda.. Dan jangan jadikan tanggungjawab itu sebagai batu loncatan untuk anda mengelak kerja di pejabat.. ITU MAKAN GAJI BUTA namanya..

Sedarlah,suami dan anak itu adalah anugerah anda.. Anda bukan bekerja untuk mereka,tetapi berbakti.. Jadi,laksanakan tanggungjawab anda itu sebaiknya.. Manakala,kerja di ofis pula,sila jalankan dengan sempurna sebab anda dibayar untuk itu.. Kalau tak tahan,SILA HANTAR NOTIS BERHENTI KERJA sekarang.. Kalau tak tau format,sila minta dengan si Aki..

Kami yang bujang ni,satu hari akan kahwin juga.. Jika anda berperangai seperti di atas,jangan salahkan kami sekiranya kami turunkan sifat anda itu kepada anak anda nanti pula.. Lepas tu,anak anda pula publish dalam blog dengan tajuk ANAK DAN SUAMI ITU SATU BEBANAN (Generasi keDUA).. Kami takut,anda merupakan pembaca tegar blog anak anda nanti.. Sekian terima Kasih..



Aki : Salute dengan wanita yang mampu kerja dan menguruskan hal rumah tangga dengan baik.. Love Mama so Much!! ^_^.v..

by ©eXYanne Collection

Related Post



5 hacking script:

Anonymous said...

Saya harap saya tidak begitu..nanti akalau ada yang begini perangai dia sa suru kontek kau seja la ah,kau tau format dia kan..(surat resign) hehek

kay masingan said...

Terima kasih aki kerana memberikan huraian lanjut akan topik Anak dan suami itu adalah bebanan. Harap2 bila turn kita yang sudah kawin dan beranak-pinak, janganlah kita jadikan semua ini sebagai alasan. Hargailah anak dan keluarga kita.
Kerja - juga kena jaga dan hargai. nanti tidak ada gaji dan tidak ada duit bikin makan anak pula..

Chii said...

sy tpikir mo jg surirumah sepenuh masa..tp tengok la klu mampu..hehe..

Anonymous said...

haha. yg generasi kedua tu bah plg mahal. lucu pl sy rasa. sy rasa mmg lbih pnat jg la khidupan yg suda ada family sdri kan, mgkn penat dia lain ckit. penat mental & fizikal sbb mo jaga n ajar tu anak2 lg supaya b'akhlak dan swaktu dgnnya. -- appeii..ayat. hahaha

tp 2la, ada family bkn alasan mo pass kerja or suru org bujang yg kasi habis. klu ganti2 tolong tu lain cerita la. haha. jgn seja malar mo suru org bujang abl krja lbih.

sy yg bujang pn ada tggjwb mo jaga anjing sm kucing. hua3 :D

Frydolina Fay said...

Sa sokong ini post! :\ Seriously x suka bila orang yg suda kawin cakap mcam tu, mcam point dia amat myesal utk kawin and beranak~ kdang2 mau2 jga sa cakap "Klau beban2, kenapa ko kawin, kenapa ko beranak?" Tapi malangnya xda keberanian. :3

Klau suda kawin nanti, sa tetap mau kerja. Iya lah, laki kerja utk keluarga, sa kerja dpat duit sndri utk simpanan masa depan sma utk b'poya2...gagaga. *jokes*

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..