Thursday, September 22, 2011

Keburukan dan Kebaikan Bangun Lambat

OK,semalam,sis Merryn telah mengetengahkan isu 10 minit.. Sila baca di sini -> 10 Minutes dan anda pasti akan mengetahui mesej yang cuba disampaikan beliau.. Ya,segala-galanya tentang masa.. Beliau berkata,betapa 10 minit itu mampu mengubah mood seharian kita.. Baca dan anda pasti akan bersetuju..


Ok,terlebih dahulu,si Aki sebenarnya ingin cakap yang hari ini si Aki bangun lambat.. Jadi,keburukannya adalah....

1. Kelam kabut bersedia pegi kerja. Tengok sini,tengok sana.. Mana lagi nak berbaris masuk dalam kamar mandi. Mana lagi sibuk nak ambil giliran membuang.

2. Terpaksa ikut KTM dari Shah Alam jam 7.04 pagi dan itu maksudnya kena bersesak dengan ramai orang.. Selalunya naik jam 6.04 minit pagi, masih boleh dapat tempat duduk dan tidur sepanjan 40 minit perjalanan.

3. Sampai ofis lambat,dan faham-faham sajalah kalau lambat, tidak perlu diterangkan lagi.. Kalau tak paham-paham juga,sila tunggu hujung bulan OK??

4. Kerja urgent yang patut disiapkan pagi ini tertangguh selama satu jam. Berdasarkan kepada kelajuan si Aki bercakap membuat kerja, si Aki kerugian 45% masa untuk kerja itu.. 1 jam ok..

5. Minum pagi pun lambat.. Bila minum pagi lambat,mata pun mengantuk.. Nasib baik sibuk dengan kerja, kalau tak,memang si Aki kogoruk (berdengkur) dah sekarang ni..


Namun begitu,si Aki tetap bersyukur kerana bangun lambat hari ini.. Bersyukur ok.. Hehehe.. Ini kerana,oleh sebab si Aki lambat bangun,si Aki lambat jalan pegi kerja,maka si Aki pun lambat la sampai di KL Sentral.. Bila lambat sampai di KL Sentral,si Aki sempat berselisih dengan seseorang yang juga baru jalan pegi kerja.. Ini kiranya kebaikan juga la...

Nak tau siapa??
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Echaaaaaaaa!!!!
oh ya.. anda tak salah tengok.. Echaa dari Echaaa.com!! Ya.. Sama sekali tak salah.. Ok,dia ikut KTM dari Rawang,then turun di KL Sentral,manakala si Aki pula akan naik tren tu untuk ke Midvalley.. 

Ketika tren tersebut lalu di depan si Aki,si Aki terlihat kelibat seseorang yang dikenali di dalam koc wanita,bersedia untuk turun dari tren. si Aki pula bersedia untuk menaiki koc umum di bahagian belakang. Sementara menunggu dan memberi laluan untuk penumpang turun dari tren,si Aki ingin memastikan sama ada betul atau tidak,Echaa adalah gadis yang si Aki nampak tu.. Bila Echaa keluar dari tren,ya,si Aki pasti memang betul.. dan si Aki sengaja lagi lambat-lambat masuk tren masa tu.. Bila si Echaa nampak si Aki, ekspresi Echaa adalah.........

Ya,si Echaa tekejut.. manakala si Aki pula senyum macho.. ^_^.v..  Ok,kami tidak sempat bercakap sebab masing masing ada urusan,so kami hanya berlambai tangan dari jauh.. jarak paling dekat masa tu pun lebih kurang 5-7 meter,so memang tak sempat buat apa-apa la..

Jadi, sebagai kesimpulannya,biarpun keburukan bangun lambat itu lebih terserlah,tapi si Aki suka dengan kebaikannya.. Hehehe.. ^_^.v..


Aki : Besok mau lambat lagi ka ah?? :-p

by ©eXYanne Collection

Related Post



13 hacking script:

Unknown said...

uncle say hi..hi disini..kat shoutbox memang tak boleh..kena block di opis..2-3 hari nanti uncle akan free dan kembali ke persada blog hihihih

Eudora Priscilla said...

wah jmpa sis Echa... hehe.. 2la smua yg terjadi mesti ada kebaikan da jg.. kita sdri pilih mau tguk lebih yg mna... No need to complain2 ^^v

Unknown said...

hihi..

betul bilang si dora..

kita pilih sendiri..

mo lambat ka mo cepat..

macam sy..

kalau teda apa2 yang urgent di ofc..

besanya sy lambat la tu.. tapi selalu msk b4 9am la..

kalau ada benda urgent.. memang awal la tu.. set timing tidur dari malam lagi..

supaya mood esok pagi tidak bertebiat.. :p

KhuJa KhuZa said...

mau jumpa kak echa juga..mwhahahaha ;p

Beatrice Bianus said...

sy mo bngun lmbt bsok.sy harap2 sy tjumpa si aki...haha.

Nana Eddy said...

ceh, ceh, dan ceh lagi~ hahaha.

Just said...

bisuk hari lambat bangun sedunia tu aki sbb mood weekend sdh.. ;p

beaty said...

wah ada juduh kamu ni barjumpa ni...he he ..kim salam sama c echaa ahh...

aki bh ko ari2 lambat bangun la ah..

tapi sa susah mau bgn lambat....ni ada jam bio suda dalam badan ni...kecuali yang sa betul2 penat tdr jam 2/3 pagi

kay masingan said...

ada juga kunun kebaikan bangun lambat ni..hahah ada2 ja ko aki..

Echa said...

si Aki ~~~~~~~~~~~~~~~
Seriously shocked nmpk ko td..hahahaha..
maluuuuuuuu..kuyakkkkkkkk...
adoi.. speechless..haha ~
btw, Aki..hye2 la di sini..hahaha..
nmpk sdh kekurusan ku..adeiiii..hahaha

liked ni post..haha :)

Cik Purple said...

eee.. siuk bha tejumpa kmurang dua.. trus tjumpa d kl sentral lg tuuu.. hahaha.. :D

Anonymous said...

wa.. jumpa si datin echa c aki.. :)

nunui Joe said...

Haha tulah orang bilang di sebalik kesusahan ada kebaikkannya kan aki. hehehehe :D

Sharing is FUN!

[ HOT!! ] This Week Top Rambling..